X

Finnish FI / Finland
Radio-ohjattavat tuotteet
Pienoismallit (koottavat)
Rakennustarvikkeet
Maalit ja maalaustarvikkeet
Muut tuotteet
Lahjavinkit
Artikkelit




Toimitusehdot


Toimitusehdot

Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä

Toimitusehdot lyhyesti:

1. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Tilaaja maksaa yleensä palautuksen. Poikkeukset luoteltuna alempana.

2. Jos tuotetta löytyy Turun liikkeen varastosta (tuotteessa on lähetysaika-arvio 1-24h), ja tilaus tehdään klo 13.00 mennessä, pyrimme lähettämään tuotteet samana päivänä. Jos tilauksella on pidemmän toimitusajan tuotteita (esim. tuotteella lähetysaika-arvio 4-12 arkipäivää), lähetysaika määräytyy hitaimman tuotteen mukaan. Lähetykset toimitetaan normaalisti täysinä, joten toimitusaika määräytyy aina hitaimman tuotteen mukaan. Nykyään verkkokaupassa myös mahdollisuus maksaa kahdet rahdit halutessaan, jolloin tilaus toimitetaan kahdessa osassa. Jos tuotteen toimitusajaksi on merkitty 1-3 kuukautta, tarkoittaa se sitä, että se on loppu meiltä ja tukkurilta. Toimitusaika voi olla tässä tapauksessa myös huomattavasti pidempi. Lisää tietoa toimitusajoista klikkaamalla tästä.


3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta meille viipymättä. Tarkista siis tarkkaan tilauksesi, varmista, että kaikki tuotteet ovat mukana, ne vastaavat lähetteen tuoterivejä, ja että ne ovat kunnossa. Älä käytä viallista tuotetta, jotta lisävaurioilta vältytään. Jos olet tilannut rakennussarjan, tarkista 14 päivän sisällä rakennussarjan vastaanottamisesta, että rakennussarjassa ovat kaikki osat ja valurangat mukana. Ohjekirjasta löytyy yleensä luettelo osista ja valurangoista, jotka rakennussarjassa pitäisi olla mukana.

Jos sinulle on toimitettu väärä tuote, tuote on viallinen tai osia puuttuu, tee ilmoitus Hobbylinna.fi -verkkokaupan takuuasia/vikatilanne asiakaspalveluun sähköpostin kautta. Sähköpostiosoite ja tarkemmat ohjeet löytyvät täältä>>

4. Hobbylinna.fi ei vastaa siitä, jos kuljetusliike vaihtaa asiakkaan valitseman noutopisteen toiseen. 

Esim. pakettiautomaatin ollessa täynnä Matkahuolto tai Posti vaihtavat automaattisesti noutopisteen seuraavaksi lähimpänä vapaana olevaan automaattiin, siitä erikseen ilmoittamatta. Kuljetusliike voi myös muuttaa toimitustavan noudoksi palvelupisteeltä, vaikka tilauksella olisi valittu nouto pakettiautomaatista. Jos paketti ei esim. mahdu pakettiautomaatin lokeroon.

Koska Hobbylinna ei voi vaikuttaa noutopisteen vaihtumiseen, Hobbylinna ei vastaa siitä jos paketti jää noutamatta noutopisteen vaihtumisesta johtuen. Eikä tästä aiheutuvista paketin palautuskuluista tai paketin uudelleenlähettämisestä aiheutuvista kuluista.

5. Hobbylinna.fi ei vastaa siitä, jos asiakas ei hae ajallaan pakettia noutopisteestä/pakettiautomaatista. Asiakas vastaa myös siitä, että tilauksella on annettu oikea puhelinnumero ja sähköpostiosoite, jotta kuljetusliikkeen noutoviesti menee oikeaan osoitteeseen. Matkahuolto/Posti säilyttävät paketteja normaalisti viikon ajan, jonka jälkeen ne palautuvat lähettäjälle.

Asiakas vastaa paketin palautumisesta aiheutuvista kuluista. Sekä paketin uudelleenlähetyksestä aiheutuvista kuluista, jos asiakas haluaa, että paketti lähetetään uudelleen. Paketin palautumisesta aiheutuvia kuluja perimme normaalisti 9,90e. Se vähennetään tuotehyvityksen arvosta, mikäli asiakas ei halua, että lähetämme tilauksen uudelleen. Paketin uudelleenlähetyksestä sovitaan asiakkaan kanssa erikseen ja sen hinnasta.

6. Hobbylinna.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Hobbylinna.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten lakosta, sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Hobbylinna.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

Tarkemmat toimitusehdot

1. Toimitusaika

Tuotteidemme lähetysaika on yleensä 1 - 12 arkipäivää. Toimitusaika vaihtelee riippuen siitä onko tuote omassa varastossa (lähetysaika tuotteella 1-24h) vai löytyykö se tukkurin varastolta (lähetysaika tuotteella esim. 4-6 arkipäivää tai 4-12 arkipäivää) . Tarkemman toimitusajan näet tuotekortilla hinnan alapuolella. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Jos kaikki tilauksen tuotteet löytyvät suoraan omasta varastosta (kaikilla tilauksen tuotteilla lukee lähetysaika 1-24h), niin ennen klo 13.00 tehdyt tilaukset lähtevät liikkeelle yleensä samana päivänä liikkeelle.

Pyrimme olemaan asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme tilauksen toimituksen kestävän pidempään, mitä tuotteelle on arvioitu lähetysajaksi verkkokaupassa. Jos tilauksella on tuotteita joissa on eri toimitusaika-arvio, määräytyy tilauksen lähetysnopeus hitaimman tuotteen mukaan. Tilaukset lähetetään lähes poikkeuksetta täydellisinä toimituksina, vasta kun kaikki tuotteet ovat lähetysvalmiina.  Nykyään verkkokaupassa myös mahdollisuus maksaa kahdet rahdit halutessaan, jolloin tilaus toimitetaan kahdessa osassa.

 

2. Toimitustavat
 

Toimituskulut menevät nykyään porrastetusti seuraavalla tavalla MH-lähellä paketeissa:

0-30€ tilaukset 6,90€

31-100€ tilaukset = 4,90€

101-200€ tilaukset = 3,90€

yli 200€ tilaukset = 0€


MH Kotijakelu 9,90 €


Nouto liikkeestä:

-Nouto Turun myymälästä, hinta 0 €

 

Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.


3. Maksutavat

VerkkopankkimaksutNordea, Osuuspankki, Danske Pankki, Säästöpankki / Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, POP Pankki ja S-pankki.

Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard  ja American Express.

Mobile: Siirto, MobilePay ja Pivo

Osamaksu vaihtoehdot: OP Lasku, OP tililuotto, Walley ja Alisa pankki

Apple pay

 


4. Palautusoikeus ja tuotevaihdot

 

Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttamaton, eli täysin uutta vastaava. Myös pakkauksen tulee olla myyntikelpoinen. Asiakaspalautus ei ole enää uuden lain mukaan maksuton. Maksullisissa palautuksissa asiakas maksaa yleensä rahtikulut suoraan postin tai matkahuollon toimipisteessä, pakettia lähettäessään. Perimme myös kohtuulliset lähetyskulut jos tuote on toimitettu rahtivapaasti sekä maksuvaihtoehdon maksutapalisän.

Jos haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkemmat tiedot löytyvät tästä>>


Maksuton palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.

Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:

  • Palautuksen syyn (mikäli vioittunut tai väärä tuote)
  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
  • Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahd. erotuksen).
  • Halutessasi voimme myös antaa lahjakortin vastaavalle summalle
  • Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.

Asiakas saa aina tarkemmat palautusohjeet, kun vastaamme asiakaspalveluun tulleeseen viestiin.

 

Huom! Tuotepalautukset Postin tai Matkahuollon kautta. Muista käyttää aina perille toimitusta. Emme esimerkiksi pääse noutamaan Matkahuollosta tai postista paketteja. Jos lähetät tuotteen kirjelähetyksenä, emme ota vastuuta lähetyksen saapumisesta perille.

Noutamaton paketti - jos pakettia ei ole noudettu viikon sisällä sen saavuttua noutopisteeseen, se palautuu meille. Me joudumme maksamaan siitä sekä lähetys- että palautuskulut. Tässä tapauksessa vähennämme 9.90€ hyvitettävästä summasta ja otamme tuotteen takaisin hyllyyn. Voit myös sopia meidän kanssa uudelleen lähetyksen jos unohdit noutaa tuotteen.


5. Reklamaatiot

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta asiakaspalveluun sähköpostin kautta. Sähköpostiosoite ja tarkemmat ohjeet löytyvät täältä>>

6. Tilauksen peruminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluun sähköpostilla. Sähköpostiosoite ja tarkemmat ohjeet löytyvät täältä>> Pyrimme aina ilmoittamaan asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos lähetysaika eroaa verkkokaupassa luvatusta lähetysajasta. Myös Hobbylinna.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.

7. Tilausten yhdistäminen

Jos haluat lisätä aikaisemmin tehtyyn tilaukseen vielä toisen tilauksen niin voit toimia seuraavasti. Soita meille tai laita sähköpostia, ja kerro mihin tilaukseen haluat lisätä tuotteita. Tämä sen takia, että voimme kirjoittaa tilaukselle huomautuksen siitä, että alkuperäinen tilaus yhdistetään uuden tilauksen kanssa. Emme voi taata, että ehdimme lukea sähköpostin ennen kuin tilaus ehditään lähettää - siksi soitto toimii paremmin.

Tämän jälkeen voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassa ja valita toimitustavaksi Nouto liikkeestä (vältetään tuplarahdit). Laita myös viestikenttään aikaisemman tilauksen tilausnumeron ja yhdistämispyynnön. Tämä on palvelu, joka aiheuttaa meille varastossa lisätyötä, mutta emme veloita siitä maksua. Emme kuitenkaan tee palautuksia maksetusta/maksetuista rahdista/rahdeista vaikka tilausten yhteisarvo nousisi yli rahdittoman 200€ rajan yli.

8. Takuuasiat

Hyväksymällä toimitusehdot hyväksyt samalla myös RC-tuotteiden takuuehdot.

RC-tuotteisiin liittyvät takuuasiat löytyvät täältä

9. Yhteystiedot

Hobbylinna Oy
Vahdontie 15B6
20360 Turku

puh. 010 324 6000

sähköposti: asiakaspalvelu(at)hobbylinna.fi


maksutavat