Lähetä takuupyyntö sähköpostiin asiakaspalvelu (at) hobbylinna.fi. Lue alla oleva teksti ja lisää sähköpostiin nimesi, tilausnumero, viallisen tuotteen koodi ja vikaseloste.
RC-tuotteiden takuu poikkeaa normaalista kuluttajatuotteiden takuusta. RC-tuotteilla on valmistusvirhetakuu ja takuuasiat poikkeavat siksi, että RC-tuotteet joutuvat välillä äärimmäisen kovalle rasitukselle. Useimmat tuotteet on kyllä tehty kestämään kovaakin käsittelyä, mutta rajan vetäminen on haasteellista. Aika usein on myös vaikeaa tietää sitä, että johtuuko tuotteen rikkoutuminen valmistajan virheestä, kuluttajan huolimattomasta käytöstä tai esimerkiksi törmäyksestä.
Lisätietoja RC-tuotteiden takuu asioista löytyy
täältä>>
Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta meille viipymättä. Tarkista siis tarkkaan tilauksesi, varmista, että kaikki tuotteet ovat mukana, ne vastaavat lähetteen tuoterivejä, ja että ne ovat kunnossa. Älä käytä viallista tuotetta, jotta lisävaurioilta vältytään. Jos olet tilannut rakennussarjan, tarkista 14 päivän sisällä rakennussarjan vastaanottamisesta, että rakennussarjassa ovat kaikki osat ja valurangat mukana. Ohjekirjasta löytyy yleensä luettelo osista ja valurangoista, jotka rakennussarjassa pitäisi olla mukana.
Ennen takuulomakkeen täyttämistä kannatta ottaa huomioon seuraavat asiat:
- Onko vioittunut tuote saanut kosteutta?
- Onko tuotteessa ulkoisia merkkejä mekaanisesta rasitukseksesta/kulumisesta?
- Onko vioittunut komponentti avattu asiakkaan toimesta?
- Jos kyse on sähkölaitteesta, onko mahdollista, että on saatu aikaan oikosulku (kytketty johdot väärin)?
- Jos kyse on ns. kuluvasta osasta, yleensä se ei kuulu takuun piiriin. Esimerkiksi voimansiirron osat.
Jos jokin näistä kohdista sopii omaan tapaukseesi, niin tuote ei todennäköisesti ole takuun piirissä.
Perimme kohtuulliset posti ja vianselvityskulut siinä tapauksessa että tänne lähetetty tuote ei mene takuuseen.
HUOM! Älä lähetä kokonaista RC-autoa, lennokkia tai helikopteria ilman pyyntöä takaisin. Takuu koskee viallista komponenttia, joka korvataan uudella. Asiakas voi ohjeiden mukaan lähettää viallisen komponentin takaisin asiakaspalautuksena meille tutkittavaksi. Jos vika havaitaan, ja sitä ei ole väärin käytetty, niin se korvataan uudella tai vastaavalla takuukorjatulla. Jos palautat kokonaisen auton, lennokin tai helikopterin meille tutkittavaksi/korjattavaksi niin joudumme yleensä veloittamaan työkustannukset sekä osittain rahtikulut.
HUOM! Kun olet täyttänyt takuulomakkeen varmista, että sait meiltä heti sähköpostiin vahvistuksen ja tikettinumeron.